שי לילדים
ישי קרויזר שלמה קרויזר
לימוד והנצחה לעילוי נשמות שלמה וישי קרויזר ז”ל אחים יקרים ואהובים אשר עלו יחדיו בסערה לגנזי מרומים
ב' בכסלו תשס”ח
פרשת שבוע

ספר דברים פרשת כי תבוא - חוקר לב ובוחן כליות

'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'. רמב'ם: השמחה בעשיית המצוות עבודה גדולה. בלי שמחה אין המשכיות לקיום התורה. הסיבות לחורבן המקדש. ה' חוקר לב ובוחן כליות. 'מעשה איש ופקודתו'. שכר הליכה.

שיעורים בפרשת שבוע - ספר דברים

ספר דברים פרשת דברים - האיסור להילחם בעמון ומואב

ספר דברים פרשת דברים - האיסור להילחם בעמון ומואב

טעם האיסור להילחם במואב. האם האיסור לשעה או לדורות. רות המואבייה ונעמה העמונית. סנחריב בלבל את האומות.
ספר דברים פרשת ואתחנן - מצוות כיבוד אב ואם

ספר דברים פרשת ואתחנן - מצוות כיבוד אב ואם

מדוע אין בתורה חיוב על ההורים לטפל בילדיהם. הטעם למצוות כיבוד אב ואם. שלושה שותפים באדם. מתי אין חובה לשמוע בקול ההורים. שכר מצוות כיבוד אב ואם.
ספר דברים פרשת עקב  - השבועה

ספר דברים פרשת עקב - השבועה

"ובשמו תשבע". האם יש מצוות עשה להישבע בבית דין? חומרת השבועה בשם ה'. עונש על אי קיום שבועה.
ספר דברים פרשת ראה - מקום המקדש

ספר דברים פרשת ראה - מקום המקדש

מצוות בניית המקדש. זיהוי מקום המקדש על ידי דוד ושמואל. הסיבות לכך שבתורה לא נאמר במפורש שבית המקדש בירושלים. זיהוי אבן השתייה בהר הבית.
ספר דברים פרשת שופטים - מלחמת מצווה

ספר דברים פרשת שופטים - מלחמת מצווה

מלחמת מצווה: מלחמה כנגד שבעת העממים, עמלק, עזרת ישראל מיד צר. רמב'ם: אין משוחררים ממלחמת מצווה. דיני עיר הסמוכה לספר. כהן משוח מלחמה. דיני המלחמה והלוחמים.
ספר דברים פרשת כי תצא - התחדשות

ספר דברים פרשת כי תצא - התחדשות

'ושמח את אשתו אשר לקח'. בכל יום יהיו בעיניך כחדשים. טעם איסור טומאת נידה. התחדשות בנישואים. התחדשות בעבודת ה'. אלול: אני לדודי ודודי לי. 'לדוד ה' אורי וישעי... שבתי בבית ה'... לבקר בהיכלו'.
ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים

המעמד בהר גריזים ובהר עיבל ליד שכם. על האבנים כתבו: את מניין המצוות, את התורה עם התגים, את ספר דברים. מטרת המעמד. הקשר בין קיום התורה לכיבוש הארץ. את ארץ ישראל לא כובשים בניסים.
ספר דברים פרשת ניצבים - הנסתרות לה אלוקינו

ספר דברים פרשת ניצבים - הנסתרות לה' אלוקינו

'הנסתרות לה' אלוקינו והנגלות לנו ולבנינו'. הרבים נענשים על החטאים הגלויים. רבנו יונה: יהודי מצווה לדאוג שכולם יעשו את עבודת ה'. מצוות התוכחה מדין ואהבת לרעך כמוך. מי שלא מיחה. מי שקדח חור בתאו.
ספר דברים פרשת וילך - הסתר פנים

ספר דברים פרשת וילך - הסתר פנים

הקב'ה מסתיר פנים כדי להעמיד בניסיון. רבי יהושע בן חנניה והקיסר. המחיצות שבהר סיני. אסתר מן התורה. הרב דסלר במכתב מאליהו. 'ויעמוד העם מרחוק'. תנא דבי אליהו. משל המלך והעבדים.
ספר דברים פרשת האזינו - הצור תמים פועלו

ספר דברים פרשת האזינו - הצור תמים פועלו

הנהגת ה' בעולם היא בצדק, אנחנו לא יכולים להבין אותה. השלמות היא כשעם ישראל מקיים את התורה בארץ ישראל. אומות העולם רצו לפגוע בשלמות זו ונכשלו. ארץ ישראל נקנת ביסורים ואסור להתייאש מיסורי הגאולה.
ספר דברים פרשת וזאת הברכה- השתדלות ונס

ספר דברים פרשת וזאת הברכה- השתדלות ונס

'ויעל משה... אל הר נבו'. רמב'ן: הקב'ה הראה למשה את מה שלא יכול היה לראות בצורה טבעית. הסבא מקלם: הקב'ה משתדל להמעיט בניסים. יעקב שם אבנים למראשותיו. אהבת ארץ ישראל של משה. השתדלות ושמחה בלימוד תורה.
קובץ mp3 אתר לשי לילדים
שיעורי וידאו שיחות קצרות לפרשה
ספר דברים פרשת כי תבוא - הדרך ללימוד תורה

ספר דברים פרשת כי תבוא - הדרך ללימוד תורה

ספר דברים פרשת כי תבוא - הדרך ללימוד תורה
לימוד בקיאות קודם ללימוד בעיון. האמוראים היו חוזרים על החומר הנלמד ואחר כך נכנסים לשיעור. אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה מאה ואחד. גדולה מעלת רב יוסף - 'סיני', ממעלת רבה - 'עוקר הרים'.
ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל ליד שכם. על האבנים כתבו: את מניין המצוות, את התורה עם התגים, את ספר דברים. מטרת המעמד. הקשר בין קיום התורה לכיבוש הארץ. את ארץ ישראל לא כובשים בניסים.
ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר ועונש

ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר ועונש

ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר ועונש
הברכות והקללות. מדוע לא מוזכרים גן עדן וגיהנום בתורה. העולם הבא. מדוע יש שכר גשמי בעולם הזה. חכם עדיף מנביא.
ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר מצווה

ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר מצווה

ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר מצווה
שכר ועונש בעולם הזה לציבור ולא ליחיד. אין שכר מצווה בעולם הזה. שכר אריכות ימים במצוות כיבוד אב ואם ושילוח הקן לעולם הבא. שלוחי מצווה אינם ניזוקים רק במקום שאין בו סכנה.
ספר דברים פרשת כי תבוא - וידוי מעשר

ספר דברים פרשת כי תבוא - וידוי מעשר

ספר דברים פרשת כי תבוא - וידוי מעשר
טעמי מצוות וידוי מעשר. ספר החינוך: לזרז את האדם לתת תרומות ומעשרות. מדוע אמירה נקראת וידוי. כפרה על חטא העגל.
  ספר דברים פרשת כי תבוא - והלכת בדרכיו

ספר דברים פרשת כי תבוא - והלכת בדרכיו

ספר דברים פרשת כי תבוא - והלכת בדרכיו
'והלכת בדרכיו'- ציווי להידמות לקב'ה. רמב'ם: חכם כל שדעותיו בינוניות, חסיד מתרחק מבינוניות. תשובה ממידות רעות. י'ג מידות של רחמים. נושא עוון ועובר על פשע. תפילת רבי אליעזר ורבי עקיבא על הגשם.
ספר דברים פרשת כי תבוא - מצוות הבאת ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מצוות הבאת ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מצוות הבאת ביכורים
מצוות הבאת ביכורים. ספר החינוך: טעם המצווה. 'והיה כי תבוא אל הארץ'. אור החיים: שמחה בישיבה בארץ ישראל. פרות ארץ ישראל הם סימן לגאולה. חתם סופר: מצווה בעבודת האדמה בארץ ישראל.
ספר דברים פרשת כי תבוא - אשר לא יקים

ספר דברים פרשת כי תבוא - אשר לא יקים

ספר דברים פרשת כי תבוא - אשר לא יקים
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל. 'ברוך האיש'. 'ארור האיש אשר לא יקים'. הגבהת ספר תורה. ההבדל בין ידיעה לראייה. חטא העגל. שכר המלמד אחרים. רבנו יונה. מעשיו מרובים מחוכמתו. קבלה לקיום המצוות.
  ספר דברים פרשת כי תבוא - עבודת ה בשמחה

ספר דברים פרשת כי תבוא - עבודת ה' בשמחה

ספר דברים פרשת כי תבוא - עבודת ה' בשמחה
'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'. משנה ברורה: האר'י היה שמח בשמחה של מצווה. מהר'ל נתיבות עולם. רבי צדוק הכהן מלובלין רסיסי לילה. תניא: עצבות באה. חזו'א באגרות: אין כל עצב בעולם.
ספר דברים פרשת כי תבוא -  מקרא ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מקרא ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מקרא ביכורים
מצוות הבאת ביכורים. מקרא ביכורים. "ארמי אובד אבי". הגדה של פסח. מי הוא "ארמי אובד אבי"? רש"י: לבן, אבן עזרא: יעקב. ארמי מלשון רמאי. מידת הכרת הטוב.
ספר דברים פרשת כי תבוא - לימוד תורה שבכתב

ספר דברים פרשת כי תבוא - לימוד תורה שבכתב

ספר דברים פרשת כי תבוא - לימוד תורה שבכתב
כתיבת התורה על האבנים בהר עיבל. מאיזה גיל לומדים תורה שבכתב, משנה ותלמוד. המעלה שיש בלימוד תורה שבכתב ובלימוד התורה שבעל פה.